Budki akustyczne czy nabiurkowe ścianki grodzące? Co wybrać?

O ile ścianki grodzące skutecznie oddzielą pracowników od siebie, dając im quazi prywatną przestrzeń, w której poczują się swobodnie, o tyle dźwięk nadal będzie przenosił się ponad nimi. Dlatego jeśli zamierzasz przeprowadzić rozmowę z kontrahentem przy biurku, ale kolega/koleżanka obok także aktualnie rozmawia, może być mały zgrzyt.

Nieoczywisty wybór

Oczywiście, z dwojga złego lepiej postawić jakąś przegrodę, aby dać pracownikom możliwość oddechu od ciągłego patrzenia na swoje twarze niż nie robić niczego. Jednak na dłuższą metę ten model może się niestety nie sprawdzić. 

Tak jak wspomnieliśmy, przewagą budek akustycznych jest redukcja hałasu. Ponadto oddzielona przestrzeń i zamknięte drzwi dają chwilę na oddech i po prostu krótką moment bycia samemu ze sobą.

Budki akustyczne — sposób na poprawę wydajności pracy

Warto pamiętać, że każdy pracownik jest inny. Niektórzy świetnie czują się w otwartych biurach i nie wyobrażają sobie innej pracy. Natomiast są też tacy, dla których samo przebywanie w jednym pomieszczeniu z tak dużą liczbą osób jest stresujące. Dlatego ważne jest, aby pytać swoich pracowników o ich potrzeby. Podnoszenie komfortu ich pracy może znacząco zwiększyć ich wydajność, a w konsekwencji — jakość wykonywanej pracy!

Co więcej, poznawanie ich potrzeb oraz wychodzenie poza utarte schematy, sprawi, że czas spędzany w pracy nie będzie przykrym obowiązkiem i jedynie „odklepywaniem” tasków. Staraj się budować z nimi relację i wychodź naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom. 

W końcu nie ma nic gorszego niż przemęczony i zestresowany pracownik, który boi się odbierać telefony w open office w obawie, że zakłóci innym spokój i sprowadzi na siebie złość współpracowników. Dbanie o dobrostan psychiczny jest tak samo ważne jak o to, aby wydatki nie przekraczały przychodów w firmie.

Budki akustyczne — komu się przydadzą?

Być może czytając ten artykuł zachodzisz w głowę i rozmyślasz, czy budki akustyczne sprawdzą się u ciebie. Oto kilka argumentów przemawiających za ich zakupem:

  • Duża liczba rozmów i telekonferencji. Być może w Twojej firmie brakuje oddzielnego pokoju dla menedżerów i wszelkie rozmowy z kontrahentami przeprowadzane są przy wszystkich. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że to niezbyt komfortowe, stresujące oraz często po prostu nie na miejscu. W końcu nie wszyscy pracownicy powinni słyszeć, o czym rozmawiają pracownicy wyższego szczebla, prawda?
  • Szybko powiększający się zespół. Dynamiczny rozwój wielu biznesów sprawia, że przestrzeń staje się czasem zbyt mała, aby pomieścić wszystkich pracowników. Co więcej, wdrażanie nowych osób, wymaga często szkolenia i rozmów, które warto przeprowadzać w odosobnieniu. Z jednej strony, aby nie przeszkadzać innym, a z drugiej, aby nie stresować nowego pracownika.
  • Brak przestrzeni na spotkania z zespołem. Oczywiście, w czasach Slacka i Meetsów coraz rzadziej potrzebujemy spotkań face to face z zespołem. Niestety, niektóre tematy o wiele szybciej można przegadać niż o nich pisać, dlatego potrzebna jest przestrzeń. Jeśli dysponujesz oddzielnym pokojem konferencyjnym — super, a jeśli nie, przemyśl postawienie budki akustycznej.

Jakie budki akustyczne wybrać?

Jeśli interesujesz się tematem budek akustycznych i szukasz partnera, który stworzy personalizowany produkt, idealnie wpasowujący się w kolorystykę twojego biura

— jesteś w dobrym miejscu!

Wiemy, jak ważna jest spójność, dlatego dopasowanie naszych modeli budek akustycznych stawiamy na pierwszym miejscu. Możesz dowolnie wybierać wielkość budek (1, 2, 3, 4-osobowe), decydować o elementach wykończenia oraz kolorystyce. Wszystko po to, aby budka akustyczna nie była „dostawionym pokojem”, ale integralną częścią twojego biura. 

Zadbaj o komfort swoich pracowników i zainwestuj w przestrzeń, która pozwoli pracować im wygodniej i wydajniej. Postaw na QUBE!


Qube I

Idealne do open space

Jednoosobowe budki telefoniczne do biura to idealne rozwiązanie dla firm korzystających z otwartych przestrzeni biurowych.

Dowiedz się więcej o budki telefoniczne

Qube II

Idealne dla dwóch

Wygodne do rozmowy bezpośredniej z klientem lub współpracownikiem z biura.

Dowiedz się więcej o kabiny akustyczne

Qube IV

Salka konferencyjna dla 4 i 6 osób

Silent room Qube IV to wysokiej jakości wolnostojąca sala konferencyjna w biurze.

Dowiedz się więcej o silent room

Qube Custom

Stwórz własne pomieszczenie

Możesz stworzyć pomieszczenie w dowolnej konfiguracji. Dlatego zestawisz je ze szklanych i pełnych ścian, dobierając preferowane materiały wykończeniowe i kolory.

Dowiedz się więcej o Qube Custom

MASZ PYTANIA? ZACHĘCAMY DO KONTATU +48 880 344 139

Czym są kabiny akustyczne i jak mogą pomóc Ci poprawić komfort pracy Twoich pracowników?

Aktualnie większość dużych firm i korporacji pracuje w tzw. open space. Czy to jest rozwiązanie skuteczne i wydajne na dłuższą metę? Czy wiążą się z nim jakieś ryzyka, na które narażeni są pracownicy? Zapraszamy do lektury artykułu o kabinach akustycznych i ich praktycznym zastosowaniu w Twoim biurze.

Spis treści:

  1. Co to jest kabina akustyczna?
  2. Jak kabina akustyczna może poprawić wydajność pracy?
  3. Dlaczego kabiny akustyczne stają się coraz bardziej popularne?
  4. Jak open space wpływa na poziom stresu pracowników?
  5. Jakie ryzyko niesie za sobą praca w open space?
  6. Kiedy warto pomyśleć o kabinach akustycznych?

Co to jest kabina akustyczna?

Kabiny akustyczne to coś, w co inwestują najwięksi gracze na światowym rynku. Pracują tak m.in. w Hyundaiu w Korei Południowej, gdzie rozumieją, jak ważne jest skupienie i prywatność w pracy umysłowej. W jaki sposób działają kabiny akustyczne?

To nic innego jak swego rodzaju kapsuła, zamknięta przestrzeń, wyposażona w niezbędne do pracy akcesoria. Znajdziesz tu gniazdka do prądu, wentylację oraz oświetlenie. W kabinach akustycznych jest miejsce na biurko/stół do pracy oraz wygodny fotel. Jednak jest coś, co bardzo mocno wyróżnia kabiny akustyczne.

Możesz je postawić, gdziekolwiek chcesz, tworząc dodatkowe pomieszczenie typu room-in-room. Ale najważniejsza jest ich szczelność na dźwięki. O co dokładnie chodzi?

Jak kabina akustyczna może poprawić wydajność pracy?

Wyobraź sobie sytuację, w której dostajesz pilny telefon od ważnego klienta i musisz porozmawiać z nim w ciszy i spokoju. Budujesz relację od ładnych paru miesięcy i liczysz na długofalową współpracę. Co robisz? Pracujesz w open space i nie chcesz prowadzić tak ważnej rozmowy przy wszystkich. Zależy ci na poufności i skupieniu. Szukasz wolnego pokoju konferencyjnego, ale okazuje się, że jest tam spotkanie… 

Okej, możesz prowadzić ją przy wszystkich albo na korytarzu, ale umówmy się, to nie będzie ani miłe, ani wygodne. Między innymi w takich przypadkach warto skorzystać z kabiny akustycznej. Zamykając się w niej na czas rozmowy, masz pewność, że nikt cię nie słyszy, więc możesz czuć się swobodnie. Co więcej, kabina nie przepuszcza także dźwięków z zewnątrz, więc nic nie będzie cię rozpraszać.

Dlaczego kabiny akustyczne stają się coraz bardziej popularne?

Nowoczesne biurowce projektowane są najczęściej tak, aby zostawiać jak największe puste przestrzenie do zagospodarowania firmy. Nie ma się co dziwić, zbędne dzielenie całego piętra na dużą liczbę małych pomieszczeń jest niepraktyczne i może przynosić więcej szkód niż pożytku. 

To dlatego wiele dużych firm decyduje się na rozwiązania w postaci kabin akustycznych:

  • nie zajmują one wiele miejsca,
  • możesz je ustawić w dowolnym miejscu,
  • nie wymagają połączenia z elementami budynku,
  • możesz je dowolnie konfigurować (wymiar, wykończenie i kolorystyka).

Ale to nie są jedyne zalety tego rozwiązania. Oprócz praktycznych zastosowań są też te, wspierające pracownika w jego codziennej pracy. Już tłumaczymy, o co chodzi.

Jak open space wpływa na poziom stresu pracowników?

Praca w open space przypłynęła do nas zza oceanu, gdzie przeszła wiele transformacji. Co prawda, open space jest rozwiązaniem praktycznym i najpopularniejszym, ale nie daje to tak dużego komfortu psychicznego, jakby się mogło wydawać.  Okazuje się, że wielu amerykańskich pracowników biurowych, uważa, że spędzanie czasu w open space jest dla nich najbardziej stresogennym i chaotycznym doświadczeniem w ciągu dnia. Być może stwierdzisz, że to przesada, bo to nie Ameryka, ale czy na pewno?

Przyjrzyjmy się samej koncepcji open space, która w swoim założeniu nie jest wcale rozwiązaniem przyjaznym wszystkim pracownikom. Steve Orfield, twórca najszczelniejszych kabin akustycznych na świecie, które pozwalają usłyszeć przepływ krwi w żyłach, z instytutu Orfield Laboratories, mówi: 

”Wszystko w open office jest zasadniczo przeciwieństwem tego, czego chciałby użytkownik. Są zbyt jasne, zbyt kontrastowe i zbyt głośne”.

Podkreśla też, że przebywanie w open space przez 8 godzin, wzmaga poczucie przytłoczenia. Trudno jest się skoncentrować na zadaniu, a zbyt częste przerwy od pracy, mogą rozpraszać pozostałych pracowników, co wiąże się ze stresem. Warto podkreślić, że open space sam w sobie nie jest czymś złym, wręcz przeciwnie. Open space to odpowiedź na wciąż rosnące ceny najmu nieruchomości. To dlatego otwarte przestrzenie stały się tak atrakcyjne. Możesz zatrudnić więcej osób, wydając mniej pieniędzy. Czysty zysk, który szedł w parze z ideą pracy zespołowej. 

Wydawać by się mogło, że gdy cały team znajduje się w jednym pomieszczeniu, pracuje szybciej, wydajniej i co najważniejsze, jest bardziej zintegrowany. W teorii oczywiście tak, ale czy ta koncepcja na pewno sprawdza się w rzeczywistości?

Jakie ryzyko niesie za sobą praca w open space?

Rosnące jak grzyby po deszczu otwarte przestrzenie, zaczęły ujawniać pierwsze minusy takiego stylu pracy. Fakt, masz kontakt z całym zespołem, ale czy z tego korzystasz? Każdy jest skoncentrowany na swoim zadaniu, więc nie chcesz nikogo rozpraszać zbędnymi pytaniami. A co z lunchem, który chcesz zjeść przy biurku? Oczywiście, możesz, ale…

Co w przypadku, jeśli masz szeleszczące opakowanie, które świdruje w ultra cichym pomieszczeniu i wwierca się w uszy twoich kolegów i koleżanek? Zalewa cię fala gorąca, bo właśnie zakłóciłeś/łaś niezmąconą ciszę i oderwałeś/łaś wszystkich od pracy. Nikt tego nie lubi… To oczywiście wyolbrzymiony przykład, ale zależy nam na tym, aby dobrze przekazać ideę kabin akustycznych w opozycji do open office. O ile praca w grupie jest czymś cennym i dającym nierzadko wymierne rezultaty, tak liczba czynników stresogennych, na które możesz się tu natknąć, jest naprawdę duża.

Koniec końców, pracując tak przez bardzo, bardzo długi czas możesz nabawić się nerwicy natręctw lub czegoś z pogranicza lęku społecznego. A przecież nie o to chodzi. Już od wielu lat towarzyszy nam wszystkim stwierdzenie, że zarówno w życiu jak i w pracy powinniśmy dbać o swój komfort psychiczny. 

Kiedy warto pomyśleć o kabinach akustycznych?

Oto kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę:

  • wielkość przedsiębiorstwa — jeśli planujesz dynamiczny rozwój firmy, a z każdym miesiącem przybywa nowych pracowników, zastanów się jak stworzyć im przestrzeń do wydajnej i przyjemnej pracy,
  • specyfika branży — jeśli w Twojej codziennej pracy bardzo często wykonuje się telefony i rozmowy wideo, w których potrzebne jest skupienie i cisza,
  • brak oddzielnego pokoju na spotkania z klientami — być może dysponujesz małą, otwartą przestrzenią, ale potrzebujesz miejsca, aby  spotkać się z klientem face to face. Kabiny akustyczne mogą być nie tylko jednoosobowymi budkami, ale także pokojami konferencyjnymi.

Przede wszystkim ważne jest zachowanie równowagi w firmie. Co mamy na myśli?

Hałas docierający do pracowników w ciągu dnia pracy może powodować, że staną się oni mniej wydajni, a ich praca będzie niższej jakości. Jeśli zależy ci na dbaniu o dobrostan psychiczny swoich pracowników, warto zapewnić im jak najlepsze warunki pracy. W końcu równowaga w życiu jest tym, czego potrzebuje każdy z nas. 

Jeśli zależy Ci na komforcie oraz bardziej efektywnym zespole i szukasz doświadczonego partnera w stworzeniu odpowiedniej przestrzeni do pracy zawodowej dla twoich ludzi, to skorzystaj z naszej pomocy.  Oferujemy bezpłatne wsparcie na etapie wyboru projektu oraz realizacji zleceń. Nasze doświadczenie ma charakter międzynarodowy i możemy pochwalić się rekomendacją znanych firm. 

Proste kształty pasują do każdego pomieszczenia
Gotowe systemy akustyczne i rozwiązania indywidualne

Qube to szereg kabin akustycznych oraz sal konferencyjnych. Dodatkowo są lekkie i wykonane z nowoczesnych materiałów.
Ponadto poza standardowymi rozwiązaniami ich konstrukcję i wygląd możesz dopasować do swoich indywidualnych potrzeb.


Qube I

Idealne do open space

Jednoosobowe budki telefoniczne do biura to idealne rozwiązanie dla firm korzystających z otwartych przestrzeni biurowych.

Dowiedz się więcej o budki telefoniczne

Qube II

Idealne dla dwóch

Wygodne do rozmowy bezpośredniej z klientem lub współpracownikiem z biura.

Dowiedz się więcej o kabiny akustyczne

Qube IV

Salka konferencyjna dla 4 i 6 osób

Silent room Qube IV to wysokiej jakości wolnostojąca sala konferencyjna w biurze.

Dowiedz się więcej o silent room

Qube Custom

Stwórz własne pomieszczenie

Możesz stworzyć pomieszczenie w dowolnej konfiguracji. Dlatego zestawisz je ze szklanych i pełnych ścian, dobierając preferowane materiały wykończeniowe i kolory.

Dowiedz się więcej o Qube Custom

MASZ PYTANIA? ZACHĘCAMY DO KONTATU +48 880 344 139

Nasze systemy w 100% można ponownie wykorzystać przy zmianie aranżacji wnętrza.

Chcesz stworzyć własne pomieszczenie?
Zaprojektuj z nami swoją przestrzeń za pomocą konfiguratora

Systemy modułowe można całkowicie przekonfigurować i ponownie wykorzystać, gdy zmieniasz wnętrze biura. Nasze systemy modułowe dają swobodę łączenia i dopasowywania paneli ściennych i elementów dekoracyjnych, aby stworzyć dokładnie to, czego chcesz.

Konfigurator kabin akustycznych

Copyrights Euro-System Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie: armadadesign.pl